فارس - لامرد - بلوار شهيد مطهري ٠٧١٥٢٧٢٣٣٥١ ٠٩٣٠٩٠٧٤٩٣٣
سایپا
تا قبل از سال 1364، نشان مورد استفاده سايپا آرم رنو و سيتروئن بود. با توجه به تغيير سياستهاي توليدي شركت وايجاد تنوع در توليد و برنامه هايي كه در سال 1363 براي آينده شركت تنظيم گرديد، ضروري بود كه نشان مستقل براي شركت تهيه شود. نشان سايپا با الهام از كاشي كاري هاي سنتي برجي در دوره ايلخاني که داراي توازن هندسي مثال زدني در طراحي و اجراست، خلق شده است. از ويژگيهاي نشان سايپا ميتوان به توازن ابعادي در طراحي زواياي 120 درجه و يالهاي همسان و قابليت حجم پذيري آن اشاره کرد. در نگاه اول نشان سايپا به شکل چرخ دنده خودنمايي ميکند که نماد اصلي صنعت و توليد است و با دقت بيشتر تحرک و چرخش حول محور مرکزي با توجه به تقارن ابعادي آن در ذهن تداعي ميشود. گستردگي و جهاني شدن از جهتگيري يالها به اطراف قابل برداشت است و قرار گرفتن يکي از يالها به سمت بالا نشانگر رويکرد نهايي سازمان در همسو کردن استعدادها در جهت تعالي سازماني است.از سوي ديگر جهتگيري يالهاي محيطي به سمت داخل، نشانگر وروديهاي سازمان است. اين وروديهاي سه گانه، منابع انساني، مالي و مواد اوليه هستند که منجر به سه خروجي محصول، سود و خدمات ميشود. اين خروجيها در قالب يالهاي مرکزي و جهتگيري آنها به سمت بيرون جلوه گر است. اين نشان توسط زنده ياد استاد مرتضي مميز و با الگو برداري از گنبد سرخ از بناهاي تاريخي شهرستان مراغه طراحي شده است.
به عنوان نماینده رسمی سایپا ، با حضور در عرصه فروش خودروهای کمپانیهای ذکر شده در تهران نه تنها نویدگر حضور خودروهایی منحصر به فرد در صنعت خودرویی كشور بوده؛ بلكه موجب شكسته شدن محدودیت قیمت خودروهای موجود در بازار ایران و توجه به خواستهها و انتظارات مخاطبان ایرانی این صنعت شده است.
دامنه فعالیتهای نمایندگی سایپا 5009 از تنوع شرایط فروش خودروهای سایپا گرفته تا نحوه متمایز خدمترسانی به تمامی مشتریان خانواده در سراسر تهران؛ گسترش قابل توجهی یافته است. تنوع محصولات و خدمات، برگزاری طرحهای ویژه، تحلیل و توسعه هدفمند شبكه خدمات فروش، تجهیز سرویسهای امدادی، ایجاد مسیرهای جدید فروش، استفاده از روشهای بازاریابی هدفمند در راستای شناسایی و تامین نیاز مشتریان، ارتقا میزان رضایتمندی مشتریان در حوزههای فروش و خدمات پس از فروش، از جمله تحولاتی هستند که با فعالیت نمایندگی سایپا 5009 به دست آمده است.
نمایندگی سایپا 5009 بر تنوع و تعدد محصولات خود و متناسبسازی آن با نیازهای بازار اقدام نموده و آموزههایی را برای بازار این صنعت به همراه داشته است که لزوماً یک محصول، یک روش فروش ندارد. این تنوع و تغییر گسترده، البته با ریسکهایی نیز همراه بوده است که پیچیدگیهای خاص خود را در انتخاب بهترین استراتژی به دنبال داشته است.
توسعه خدمات تحت اینترنتی نمایندگی سایپا 5009 از دیگر مواردی است که این شرکت در مسیر ایجاد ارتباط با مشتریان به كار گرفته است و اجرای آن موجب ایجاد ارتباط ساده ارائه محصولات و خدمات مجازی شده است